2008. április 14., hétfő

Bölcsességek


Kormányos Sándor verseiből válogattam kettőt

Bölcsességek


Így okított, nagyapám:
Pénzért minden kapható,
még a csillag, fent az égen,
még az is, lehozható!

Pénzért vehetsz, asszonyt, házat,
tehenet, vagy kiskacsákat,
kocsit, lovat, bőrkabátot,
kályhát, szenet, vaslapátot.

Ám nem vehetsz, becsületet,
tisztességet, bölcsességet.
S még mi pénzért nem kapható,
a boldogság is, fehér holló,
ha pénzed van, de nem vagy boldog,
jobb ha pénzed, szerteszórod.

Aztán a nőkkel kell vigyázni,
csakis olyat vegyél el,
akit még majd tudsz nevelni,
vesszővel, vagy tenyérrel!

Okításom befejezte, fehér bajszú nagyapám,
majd bort ivott, és körülnézett,
nem látta-e nagyanyám!

Gyermekkori emlék

Piros tintával teleírt,
fehér, papír lapok,
sétálnak szívemben
régi, vasárnapok.

Gyerekként, jól tűrtem,
hideget, meleget,
apámmal, vásárba,
vittük a tehenet.

Hat éves lehettem,
a lábam térdig kopott,
messze volt a vásár,
s a lelkesedés fogyott.

A tehén is elfáradt,
bőgött keservesen,
az apám meg, átkozta,
amúgy legényesen.

Aztán meg, én sírtam,
úgy félúton lehetett,
apám, felváltva szidott,
engem, s a tehenet.

Végül, mert sietni
kellett a vásárba,
felültetett engem,
a tehén hátára.

A vásárba tehát,
így érkeztem, meg én,
mint győztes hadvezért,
vitt engem a tehén.

Ez a kis történet,
apám, én, s a tehén,
igazgyöngyként csillog,
gyermekkorom egén.

Ezekkel a versekkel rendhagyó módon egy kis humort is illesztettem a blogba!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szépen köszönöm hogy meglátogattál,örülök hogy tetszettek a verseim,látogass meg máskor is!
Köszönettel:Alexandrosz

Névtelen írta...

Kedves Péterbácsi!
Nem voltam mostanában, mert múlt héten megszületett a kisfiam :-)
Egyébként Paudits Zoltán versei nekem is nagyon tetszenek, igen mélyek, és szépek.
Vejnemöjnen (Balázs)