2007. november 11., vasárnap

A világ legnagyobb szüksége című munkáim


Ez a fennti kisebb művem is Pusztaberkiben van kihelyezve.


Gondolataimat időnként fába faragva nyílvánítom ki, mint például A világ legnagyobb szüksége című fafaragásomon. A mondanivaló első három sora egy katolikus kalendáriumból lett kivéve, a többi saját szerzemény. Aggódok az emberi kapcsolatokban bekövetkezett negatív
változások miatt, aggódom a természetért amit önző vágyaink kielégítése miatt tönkreteszünk,
és aggódom az egyre kevesebb szeretetmegnyílvánulás miatt is.
Mikor ez a faragás készült nem volt munkám és gondoltam csinálok valamit a köz javára.
A mű Nógrád község polgármesteri hivatalának a falán található. Nem a művészeti értékét
akarom hangsúlyozni, hanem a mondanivalóját!
Eredetileg Nógrád községbe nem ezt terveztem, hanem egy már általam megírt verset akartam a várba készíteni, amiben a várvédők hősiességét akartam hangsúlyozni, hasonlóan a "Vár állott, most kőhalom" című versemben leírtakhoz.

Felkerestem a polgármester asszonyt és említettem neki, hogy szeretnék valami adományt készíteni a községüknek, és hogy a várba gondoltam azt kiállítani. Mire Ő mosolyogva
mondja, hogy ez a hősök dicsőségét zengő vers nem illik rá Nógrádra, mert amint a nógrádiak
meglátták a török sereget megszöktek a várból és így kardcsapás nélkül foglalták el a várat!

Kérdeztem, hogy akkor mire lenne inkább szükségük, mire mondta, hogy a nógrádiak
mindent tönkretesznek, rombolnak és ezért valami ehhez kapcsolódó dolog kellene.

Így készült ez a fafaragás.







3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szóhoz sem jutok Drága Péterbácsi! Csak ámulok a szebbnél szebb munkáidat nézve! Gratulálok Neked, hogy ilyen csodákat tudsz létrehozni! És szívből gratulálok, hogy ennyire helyén van a szíved. Szereted az embereket, a körülötted lévő világot...ez jó dolog, és manapság nagyon-nagyon ritka!

Vállalkozásom megszűnt írta...

Tündéri vagy!

Jolimama írta...

Kedves Péterbácsi!
Megnéztem én is az ajándékaidat.
Csodálatosak, valóban, adni jó. Te példát mutattál.
A sekrestyeajtó nagyon különlegesen szép. Üdvözöllek: Mami