2008. július 28., hétfő

Parasztos dödölle



Sikerült megszereznem a dödölle receptjét, ajánlom mindenkinek, ha igazán jót szeretne
enni. Ráadásul olcsó étel.

1kg krumplit annyi sós vízben megfőzünk, hogy éppen ellepje, majd összetörjük és a tűzhelyről félrehúzva lassan beleöntünk annyi réteslisztet, közben fakanállal állandóan dagasztjuk, míg a krumpli még befogadja a lisztet. Ekkor már olyan kemény a massza, hogy alig lehet dagasztani.
Két, három fej vöröshagymát apróra vágunk, zsírban megpirítjuk. Egy kis sót is szórunk rá, hogy ne égjen oda. Ha kész a hagyma, zsírba mártott evőkanállal szaggassunk bele kis gombócokat
a püréből. Süssük le a serpenyőben az egészet jó pirosra, többször forgatva a dödöllét.
Tejfellel nyakonöntve felséges étel!!

Őszinténszólva annyira felizgatott a dödölléről írt recept, hogy el is készítettem. Kb 1 órába
tellett és sokkal szebb lett, mint a fotón. Jól lesütöttem, ropogósra és a tejfel az adja meg az
ízét. A családnak is tetszett, jóllaktunk mindannyian, aztán meg a szomjúság gyötört minket, amit jó hideg söröcskével enyhítettünk.

A képen látható dödöllét magam készítettem!

1 megjegyzés:

Lányok - Asszonyok írta...

Kedves Péter!
Nagyon megkívántam a leírásod alapján a két ételt,ezeket én is ismerem:tócsni,és ganca néven!
Ha eljöttök majd csinálunk ilyeneket is a puliszkával együtt!
Nagyon ügyes a gyerekkori emlékek felidézése is!
Szeretettel:Kati